Tips til sælgere

Som Stuvia sælger administrerer du din egen personlige “videnskabsbutik”. Du bliver sikkert nødt til at finde måder hvor du kan promovere dit arbejde for at lokke dine første besøgende til at købe. Du har måske selv nogle idéer til, hvordan du kan få studerende til at downloade dit materiale. Uanset hvad, er det altid klogt at have nogle hjælpemidler ved hånden for booste dine salg.
Del i studierelaterede Facebook grupper
Det bedste tip vi kan give, er uden tvivl at dele dine dokumenter, flashcards og materialebunker i studierelaterede Facebook grupper. Det bedste tidspunkt at annoncere dine referater på, er ugen før eksamen. Hvis du gør dette, er der stor chance for, at pengene begynder at rulle ind på kontoen.

Alexandra: “Jeg skriver referater sammen med en pige i min klasse. Vi har fået tildelt så meget litteratur som vi skal læse, og det er næsten umuligt at læse og opsummere det hele på egen hånd. Vi promoverer disse notater i Facebook grupper for vores studier, og på denne måde kan vi sælge omkring 200 kopier. ”
Gør dine reklameringer så omfattende som muligt (Google <3 det)
Mange studerende finder Stuvia gennem Google. Det er derfor vigtigt at dele så megen information om dine dokumenter, flashcards og materialebunker som du kan. Bogens titel, ISBN nummeret, navnet på din underviser, en beskrivelse af dine studiematerialer: alt dette giver dit referat et boost i Googles søgeresultater!

Kloge sælgere putter sig selv i deres køberes sko, og tænker nøje over potentielle nøgleord som kunne bruges ved en søgning efter et referat. Ved at inkludere disse nøgleord i din beskrivelse, sikrer du at dine dokumenter bliver fundet og solgt meget hurtigere.
Hav Stuvia i sinde når du skriver et referat
Når du skriver et referat kun til dig selv, kan resultatet muligvis være mere sjusket, end hvis du havde skrevet det for en anden. Vær sikker på at du er grundig med dit arbejde, således at det er værd at sælge. Vær omhyggelig med din grammatik og hold god orden og struktur.
Vær sikker på, at dine reklameringer er præcise
Hvis du ikke lige gad at opsummere kapitel 8, eller hvis du var dybt begravet i Netflix, er det helt okay – så længe at du nævner dette med ærlighed. Købere vil med det samme opdage at beskrivelsen af dit referat ikke er korrekt. Dette kan resultere i dårlig feedback, og dermed også et dårligt ry, som naturligvis vil påvirke dit salg. Ærlighed giver dine potentielle købere større grund til at købe dine dokumenter.
Lav flashcards til dine referater
At læse et referat er en ting, men at forstå materialet er noget helt andet. For at gennemgå dit referat og dets emne, er det klogt at lave flashcards. Flashcards er spørgsmål og svar kort som du kan bruge til at revidere emnet. Vær kreativ og tænk over relevante spørgsmål som medstuderende muligvis støder på under deres eksamener. Tilgængelige flashcards forstærker dine referaters tiltrækningskraft til potentielle købere.
Lav bunker med dit studiemateriale
Så snart et referat er levet solgt, modtager du en notifikation som bekræfter at pengene er blevet indsat på din brugerkonto. Fordi at det hele fungerer digitalt, kan du nemt sælge et dokument hundredvis af gange! Dette gælder især i eksamensperioderne, hvor tusindvis af referater sælges hver dag! Ka-ching! Vi promoverer dine referater
Eksperimenter med prisen
Dine referater er ofte mere værd end hvad d går og tror. Selvom mange sælgere er yderst beskedne med deres priser, viser vores statistikker, at købere oftest er villige til at betale mere. Ved at eksperimentere med prisen, kan du nå det optimale punkt hvor du opnår en masse salg og en højere profit. Prisændringer behandles automatisk og kan ændres igen på mindre end et sekund.